Tuesday, September 1, 2009

Merdeka..


semalam genapala Malysia merdeka..52 tahun tuu..
tp kami xsmbt pn..bukan x hargai..
tp hantar pikah p muar..
siann dier
mama xlrt nk hntr..
pnt..
so ayah kak dila,saya n baam jer...
tu pn td nmpk gak air mata dier naglir..
ala..
sbr k ...
nnt cuti blk lg..
masa jln tu semua tdr kecuali aku jerla..
nk temankan baam
sian dier..
pastu masa drive tu dier kata ngantuk soo dier berhenti rht jap..
pastu br mula jln..
xlama tu kami hmpir2 eksident
sbb ader satu kereta tu...
pemandu krt tu ngtk kot..
dier hmpr2 nk langgar krt kami..
nasib baik baam elak..
mgkn nyawa kami panjang.. alhamdlh kami xapa2..
kereta tu berpusing2 sblh kami jer..
takut nyer masa tu..
rasa mmg btl2 dh nk mati..
nasib kami baik..
pemandu tu pn xapa2..
kami xberhenti sbb masa tu kt tgh2 lbh raya..
blkng kami lak bas..
tp aku rasa pemandu tu xapa2 sbb bas kt belakang tu dah brekk..
soo kereta lain pn mula pelahankan kenderaaan masing..
tp kami xbrhnti pn..
kami trskan perjlnn..
tp mmg lps tu xder sapa pn yg tdr..
hmm tpt kul 2.30 kami sampai kt komplek FAMA muar..
hehe lawak btl..
dh ramai yg trn p beli juadah..
xsilap aku la..
awal lg..
tp sbbkan hrni aku cuti..
gatal la nk tgk juadah..
smbl2 tu terbeli la mcm2..
lps tu trs p kedai gunting rambut kesukaan ayah..
smbil tggu ayah guntung rmbt..
aku,dila n fikah dok tgk muara sungai tu..
adik2 aku ni nakal sikit..
masa duduk2 tu kami ternampak ader penyauk..
hehee..
apa lagi gatal la nk p menyauk ikan..
tp hampeh..
seekor pn xder ..
hehe
lama gak kami lepak2..
smpai xperasaan ayah dah jln kaki dah..
siann ayah..
pastu br kami hntr ikah..
lps dh slm2 br kami bertolak blk..
hehe
singgah kt bazar kt FAMA tu..
byk gak yang kami tapau..
yerla..
masa puasa..mcm2 yg di beli..
pastu brhnti kt kedai rm1 beli brg2 tuk niaga..
pastu br berolak blk..
kami berbuka puasa kt restoren jenjantas..
best gak buka kt situ..
lps solat br kami bertolak blk..
pastu solat n tidur..
pnt lor...
xtdr satu hr..
:)ops lupa lak..b4 tdr ader sms dgn dier..
bosan asyk ckp bkn2
sooo off jer la hnst..

0 Comments:

Post a Comment